zaprasza przyszłych dobrych inżynierów

AKTUALNOŚCI

Przeczytaj najnowsze informacje

ZAJĘCIA

Dowiedz się, jak wyglądają zajęcia

DLA UCZESTNIKÓW

Zobacz zdjęcia oraz niektóre materiały z zajęć

CIEKAWOSTKI

Usiądź wygodnie i zobacz, w czym jest przyszłość

KONTAKT

Skontaktuj się z nami

Tworzenie gier komputerowych

W skróciePrzebieg zajęćTematy zajęćProgramowanie • Dla kogo są zajęcia?

 Opłaty i zasady uczestnictwaZniżkiLokalizacje

 

W skrócie

  • Pracujemy w środowisku Scratch
  • Uczestnicy pracują samodzielnie
  • Na każdego uczestnika przypada 1 komputer
  • Semestr obejmuje 12 zajęć
  • Zajęcia trwają 120 minut

 

 

Przebieg zajęć

Własne konto
Każdy uczeń ma własne konto w środowisku Scratch, na które loguje się podczas zajęć. Pozwala to na dostęp do swoich projektów z każdego komputera (a więc gry może rozwijać również w domu), a także uczy nawyku wylogowywania się i zapamiętywania haseł.

 

 

Wprowadzenie
Nasze gry pisane są metodą małych kroków. W ten sposób możemy zrozumieć każdy etap ich działania i stopniowo je rozwijać. Wspólnie zastanawiamy się, jak dokładnie osiągnąć zamierzony cel oraz co zrobić, żeby gra działała tak, jak chcemy. Jeżeli nie działa – szukamy przyczyny. Dzięki tym małym krokom dowiadujemy się, jak działają instrukcje warunkowe, pętle i zmienne oraz uczymy się logicznego myślenia.

 

Czas na programowanie
Każde dziecko ma do dyspozycji własny komputer – nie ma więc sytuacji, w której uczeń tylko patrzy, jak programuje koleżanka lub kolega. Programowanie odbywa się na zasadzie przeciągania bloczków. Część kreatywna, czyli wspólne burze mózgów oraz czas na indywidualne skupienie, pobudzają wyobraźnię oraz uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Część odtwórcza, czyli przeniesienie na swój komputer tego, co robiliśmy podczas części kreatywnej, pozwala nie tylko na bliższe poznanie środowiska programistycznego, ale także komputera czy myszki (lewy i prawy przycisk, kółko do przewijania, przeciąganie bloczków).

 

Zabawa – nieodłączny element każdych zajęć
Ciężko się oprzeć zagraniu we własną grę. Kiedy ta jednak nam się znudzi, zawsze możemy ją rozwinąć i ulepszyć – ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.

 

 

Prezentacja
Ostatnie 15 minut to czas, w którym znienacka pojawiają się rodzice. Oglądają oni oraz testują gry swoich pociech, z zainteresowaniem słuchają opowieści o tym, co to jest, jakie ma możliwości, jakie rozwiązania zostały użyte do napisania programów oraz jakie trudności trzeba było pokonać, aby osiągnąć taki efekt. Jest to najważniejszy punkt programu – umacnia więzi dzieci z rodzicami i ich poczucie własnej wartości.

 

Zdjęcia z zajęć
Jeżeli tylko rodzice wyrażają zgodę, na każdych zajęciach robimy zdjęcia dzieciom i ich dziełom. Są one dostępne tylko dla rodziców. Fotografie nie tylko stanowią wspaniałą pamiątkę, ale oglądane wspólnie z dzieckiem są doskonałym tematem do rozmowy. Dziecko spytane, co robiło albo jak spędziło czas na zajęciach, zwykle odpowiada kilkoma słowami. Zobaczenie zdjęć przypomina mu, jakie emocje towarzyszyły lekcji. Niejednokrotnie rozpoczyna to naprawdę długą opowieść.

 

TEMATY ZAJĘĆ

W ramach zajęć piszemy gry przypominające znane i lubiane odbijanie/łapanie piłki, quizy, labirynty itp., ale także gry matematyczne (np. rysowanie dowolnego wielokąta, nauka tabliczki mnożenia). Jesteśmy też otwarci na pomysły uczniów – przecież to ma być nauka przez zabawę!

Przykładowa gra do zobaczenia poniżej. Miłego grania 🙂

 

PROGRAMOWANIE

Wykorzystujemy wizualny język programowania Scratch (zaprojektowany przez pomysłodawcę serii LEGO Mindstorms).

 

DLA KOGO SĄ PRZEZNACZONE ZAJĘCIA?

  • dla dziewcząt i dla chłopców
  • w wieku od 8 lat
  • dla ciekawych świata dzieci
  • dla tych, którzy nie mogą oderwać się od komputera i tych, którzy właśnie nauczyli się korzystać z myszki
  • UWAGA: konkretna grupa może być dostosowana do węższego kręgu odbiorców – wtedy będzie to podane w jej opisie

 

 

OPŁATY I ZASADY UCZESTNICTWA

  • Cena za semestr, tj. 12 x 2h zajęć
  • W tym opłata wpisowa 30 zł (podanie wszystkich danych przy pierwszej rejestracji przez formularz zwalnia z tej opłaty)
  • Możliwa płatność w 4 ratach po 165zł (przed 2, 5, 8 i 11 zajęciami)
  • Pierwsze zajęcia traktujemy jako niezobowiązującą próbę – jeśli nie spełnimy oczekiwań, to nie pobieramy za nie opłaty.
  • Jeżeli uczestnik jest nieobecny na zajęciach, to ma prawo je odpracować w innym terminie – oczywiście po uprzednim uzgodnieniu – czyli w miarę możliwości.

 

ZNIŻKI

  • Od osób, które zapisują się przez formularz i wypełnią wszystkie pola nie pobieramy opłaty wpisowej (30 zł)
  • Przy jednorazowej wpłacie z góry za cały semestr zniżka 60 zł (płatność do trzecich zajęć)
  • Zniżka dla rodzeństw: pierwsze dziecko z każdej rodziny płaci pełną stawkę, drugie i kolejne – o 90 zł mniej (czyli przy dwójce dzieci mamy jednorazową wpłatę 1 110 zł lub trzy wpłaty po 330 zł i jedną 240 zł)