zaprasza przyszłych dobrych inżynierów

AKTUALNOŚCI

Przeczytaj najnowsze informacje

ZAJĘCIA

Dowiedz się, jak wyglądają zajęcia

DLA UCZESTNIKÓW

Zobacz zdjęcia oraz niektóre materiały z zajęć

CIEKAWOSTKI

Usiądź wygodnie i zobacz, w czym jest przyszłość

KONTAKT

Skontaktuj się z nami

Elektronika

W skróciePrzebieg zajęćTematy zajęć • Dla kogo są zajęcia?

 Opłaty i zasady uczestnictwaZniżkiLokalizacje

W minionym roku nie uruchomiliśmy tych zajęć w żadnej lokalizacji, ale jeśli jesteście Państwo nimi zainteresowani – prosimy o wiadomość – może z Państwa wsparciem tym razem się uda!

W skrócie

  • Wiek: od 13 lat
  • Pracujemy w środowisku Arduino
  • Uczestnicy pracują samodzielnie
  • Na każdego uczestnika przypada komplet elementów elektronicznych, płytka prototypowa, zestaw przewodów, miernik, kalkulator, komputer i segregator na materiały
  • Semestr obejmuje 12 zajęć
  • Zajęcia trwają 120 minut

 

 

Przebieg zajęć

Na początek – opowieści o tym, co się komu udało
Zajęcia mają na celu “danie wędki, a nie ryby” dlatego jeśli ktoś z uczestników pracował w domu i chce się wszystkim pochwalić, to ma taką szansę na początku zajęć. Jest to również dobry moment, by poprosić o radę – nie tyko prowadzącego, ale też pozostałych uczestników.

 

Własny sprzęt
Praca w domu jest możliwa, gdyż te te zajęcia tym się różnią od robotyki LEGO, że wszystko co powstanie na zajęciach uczestnik zabiera do domu.

 

Wprowadzenie
Na każdych zajęciach poznajemy kolejne zagadnienia. Zazwyczaj nie są to rzeczy proste. Prawo Ohma, połączenie równoległe i szeregowe – to najprostsze z nich. Dlatego na tych zajęciach wprowadzenia zazwyczaj są długie… co wcale nie oznacza, że nudne. Jeżeli piszemy coś na tablicy – uczestnicy dostają to wydrukowane i wpinają do swoich segregatorów.

 

Czas na eksperymentowanie
Każdy uczestnik ma do dyspozycji własny miernik, kalkulator, płytkę prototypową, zestaw kabli, elementów i może samodzielnie przećwiczyć to, o czym przed chwilą usłyszał. następnie uruchamia własną wyobraźnię i już nie odtwarza, tylko tworzy coś własnego.

 

Prace mechaniczne
Czasami tworzymy większe konstrukcje – musimy posłużyć się śrubokrętem, kombinerkami. Zdjąć izolację z przewodu… a najciekawsze jest lutowanie! Dla niektórych takie prace są czymś normalnym, wiele razy robili to z tatą, czy z dziadkiem, ale dla niektórych jest to prawdziwe odkrycie!

 

Prezentacja
Ostatnie 15 minut to czas, w którym znienacka pojawiają się rodzice. Oglądają nasze dzieła. Jeśli nie są z branży, to często… niewiele rozumieją, ale z tym większym zainteresowaniem i podziwem słuchają opowieści o tym co to jest i jak działa. Oczywiście chwalą i podziwiają młodych konstruktorów. Jest to najważniejszy punkt programu – umacnia więzi dzieci z rodzicami i ich poczucie własnej wartości.

 

Zdjęcia z zajęć
Jeżeli tylko rodzice wyrażają zgodę, na każdych zajęciach robimy zdjęcia dzieciom i ich dziełom. Są one dostępne tylko dla rodziców. Fotografie nie tylko stanowią wspaniałą pamiątkę, ale oglądane wspólnie z dzieckiem są doskonałym tematem do rozmowy. Dziecko spytane, co robiło albo jak spędziło czas na zajęciach, zwykle odpowiada kilkoma słowami. Zobaczenie zdjęć przypomina mu, jakie emocje towarzyszyły lekcji. Niejednokrotnie rozpoczyna to naprawdę długą opowieść.

 

TEMATY ZAJĘĆ

Zaczynamy od tego, co to jest prąd elektryczny, a potem napięcie powoli rośnie 🙂

Wszystko zależy od grupy, pracujemy w takim tempie, by wszyscy mogli nadążyć, ale też nikt się nie nudził. Dlatego niniejszy opis należy traktować jako ogólny plan, a nie obietnicę, że na pewno wszystko zostanie zrealizowane. Najpierw łączymy ze sobą najprostsze elementy – włączniki, brzęczyki, diody, by za chwilę przejść do bardziej skomplikowanych. Odkrywamy różnicę między połączeniem szeregowym a równoległym. Sprawdzamy, co się dzieje, gdy stopniowo zwiększamy liczbę odbiorników. Budujemy trochę ciekawsze układy zawierające przełączniki, a potem zastępujemy je układem programowalnym (Arduino lub podobnym). Uczymy się go programować, poznając przy okazji język C. Później podłączamy różne układy i urządzenia, uczymy się o sieciach komputerowych, wydajemy polecenia naszemu układowi przez przeglądarkę, jeżeli się uda wykorzystujemy go do sterowania samochodem, który wcześniej samodzielnie montujemy.

DLA KOGO SĄ PRZEZNACZONE ZAJĘCIA?

  • dla dziewcząt i dla chłopców
  • w wieku od 13 lat
  • dla ciekawych świata dzieci
  • dla tych, którzy od dawna bawią się starym radiem, odkurzaczem i znalezionymi gdzieś kabelkami oraz dla tych, którzy po prostu stwierdzili, że chcą się tym zainteresować.

 

OPŁATY I ZASADY UCZESTNICTWA

  • Cena za semestr, tj. 12 x 2h zajęć
  • Możliwa płatność w 4 ratach po 165zł (przed 2, 5, 8 i 11 zajęciami)
  • Pierwsze zajęcia traktujemy jako niezobowiązującą próbę – jeśli nie spełnimy oczekiwań, to nie pobieramy za nie opłaty.
  • Jeżeli uczestnik jest nieobecny na zajęciach, to ma prawo je odpracować w innym terminie – oczywiście po uprzednim uzgodnieniu – czyli w miarę możliwości.

 

ZNIŻKI

  • Zniżka 30 zł za zapisanie się przez formularz (aby dowiedzieć się więcej, zapisz się na listę zainteresowanych)
  • Przy jednorazowej wpłacie za cały semestr zniżka 60 zł (płatność do trzecich zajęć)
  • Zniżka dla rodzeństw: pierwsze dziecko z każdej rodziny płaci pełną stawkę, drugie i kolejne – o 90 zł mniej