Robotyka WeDo 2.0
W skrócie • Przebieg zajęć • Tematy zajęć • Programowanie• Dla kogo są zajęcia?
Opłaty i zasady uczestnictwa • Zniżki
W skrócie
- Wiek: od 8 lat
- Uczestnicy pracują w zespołach dwuosobowych
- Na zespół przypada 1 komputer i 1 zestaw klocków
- Semestr obejmuje 12 zajęć
- Zajęcia trwają 120 minut
Przebieg zajęć
Na początek – dla chętnych – rozgrzewka
Zajęcia rozpoczynamy od krótkiej rozgrzewki matematycznej – ćwiczymy podstawowe działania arytmetyczne (każdy na swoim poziomie), poznajemy pewne zagadnienia z geometrii. Jeśli jest kilku uczestników na tym samym poziomie, to czasami rozgrywamy turnieje.
Wprowadzenie
Drugim etapem jest ogólne wprowadzenie do tematu dnia. Budowane przez nas konstrukcje są zazwyczaj modelami maszyn, urządzeń bądź przypominają zwierzęta. Celem wprowadzenia jest przedstawienie tego, co później będzie budowane. Omówienie jak działa dane urządzenie, czy zwrócenie uwagi na szczególne cechy zwierzęcia (a czasami rośliny!).
Budujemy!
Następnie każdy zespół buduje swoją konstrukcję. Jeżeli jest taka potrzeba, to w trakcie budowania robimy krótkie przerwy przeznaczone na omówienie istotnych szczegółów konstrukcyjnych. Gdy powstanie pierwsza konstrukcja – wspólnie omawiamy jak będzie działała, szczegółowo analizujemy użyte mechanizmy i zastanawiamy się jak ją wprawić w ruch.
Czas na programowanie
Programowanie to najciekawszy i najtrudniejszy element zajęć. Zazwyczaj wspólnie układamy pewne fragmenty programu mozolnie przypominając sobie czego nauczyliśmy się na poprzednich zajęciach. Gdy podstawowa wersja programu jest gotowa, rozwijamy ją o kolejne funkcje – wspólnie lub indywidualnie w zespołach
Zabawa – nieodłączny element każdych zajęć
Gotową i zaprogramowaną konstrukcją można się bawić, rozbudowywać ją mechanicznie bądź uzupełniać program o kolejne możliwości.
Prezentacja
Ostatnie 15 minut to czas, w którym znienacka pojawiają się rodzice. Oglądają oni dzieła swoich pociech, z zainteresowaniem słuchają opowieści o tym, co to jest, do czego służy, jakie ma możliwości, jakie rozwiązania techniczne zostały użyte do skonstruowania oraz jakie trudności trzeba było pokonać, aby osiągnąć taki efekt. Jest to najważniejszy punkt programu – umacnia więzi dzieci z rodzicami i ich poczucie własnej wartości.
Zdjęcia z zajęć
Jeżeli tylko rodzice wyrażają zgodę, na każdych zajęciach robimy zdjęcia dzieciom i ich dziełom. Są one dostępne tylko dla rodziców. Fotografie nie tylko stanowią wspaniałą pamiątkę, ale oglądane wspólnie z dzieckiem są doskonałym tematem do rozmowy. Dziecko spytane, co robiło albo jak spędziło czas na zajęciach, zwykle odpowiada kilkoma słowami. Zobaczenie zdjęć przypomina mu, jakie emocje towarzyszyły lekcji. Niejednokrotnie rozpoczyna to naprawdę długą opowieść.
ZOBACZ, JAK WYGLĄDAJĄ NASZE ZAJĘCIA
TEMATY ZAJĘĆ
W ramach zajęć budujemy konstrukcje z pakietów RoboCAMP:
Na poniższym filmie pokazujemy działanie jednej z konstrukcji: Maszyny Kroczącej.
PROGRAMOWANIE
Do programowania wykorzystujemy program Scratch. Poniżej przykładowe programy napisane na zajęciach.
DLA KOGO SĄ PRZEZNACZONE ZAJĘCIA?
- dla dziewcząt i dla chłopców
- w wieku od 8 do 9 lat
- dla ciekawych świata dzieci
- dla fanów LEGO
- dla tych, którzy kurs Lego WeDo 1.0 mają już za sobą, a kurs Lego Mindstorms jeszcze przed nimi
OPŁATY I ZASADY UCZESTNICTWA
- Cena za semestr, tj. 12 x 2h zajęć
- Możliwa płatność w 4 ratach po 165zł (przed 2, 5, 8 i 11 zajęciami)
- Pierwsze zajęcia traktujemy jako niezobowiązującą próbę – jeśli nie spełnimy oczekiwań, to nie pobieramy za nie opłaty.
- Jeżeli uczestnik jest nieobecny na zajęciach, to ma prawo je odpracować w innym terminie – oczywiście po uprzednim uzgodnieniu – czyli w miarę możliwości.
ZNIŻKI
- Zniżka 30 zł za zapisanie się przez formularz (aby dowiedzieć się więcej, zapisz się na listę zainteresowanych)
- Przy jednorazowej wpłacie za cały semestr zniżka 60 zł (płatność do trzecich zajęć)
- Zniżka dla rodzeństw: pierwsze dziecko z każdej rodziny płaci pełną stawkę, drugie i kolejne – o 90 zł mniej